Nowy gigant mediów społecznościowych
Badoo - najbardziej popularny na świecie serwis, który pomaga poznać nowych przyjaciół w okolicy, każdego dnia zyskuje 100 000 nowych użytkowników. W grudniu liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 200 milionów! Gdyby Badoo było państwem, od jakiegoś czasu mogłoby pochwalić się populacją równą łącznej liczbie ludności Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch.
● 563 milionów wyświetleń profili dziennie, 10 milionów dopasowań oraz 135 milionów wiadomości wysyłanych przez użytkowników każdego dnia.
● Obecnie więcej osób korzysta z serwisu za pośrednictwem komórki niż komputera. Liczba ta wzrosła od zeszłego roku o 63%.
Badoo.com, sieć społecznościowa, dzięki której można czatować z osobami mieszkającymi w okolicy, spotykać się z nimi i zawierać nowe przyjaźnie, wkracza w kolejny ważny etap. W drugiej połowie grudnia zarejestrował się w niej 200 milionowy użytkownik.
Największy wzrost liczby użytkowników Badoo zawdzięcza osobom w wieku 25-35 lat, które przede wszystkim szukają nowych przyjaciół, a mniej zależy im na kontakcie z krewnymi czy kolegami z pracy, ten bowiem mają w innych serwisach społecznościowych. W ubiegłym roku liczba zarejestrowanych użytkowników zwiększyła się o 28%, a dziś portalowi przybywa codziennie 100 000 nowych użytkowników.
Aplikacje mobilne biją rekordy
Korzystanie z mobilnej wersji portalu wzrosło w ciągu ubiegłego roku o 63%, a w listopadzie 2013 roku stało się nawet bardziej popularne oraz bardziej dochodowe dla serwisu niż używanie „klasycznej”, webowej wersji. Z Badoo można dziś korzystać prawie na każdym telefonie komórkowym z oprogramowaniem Android, iOS, Windows Phone, Mobile Web i HTML5. Zgodnie z danymi AppAnnie, serwisu umożliwiającego analizę połączeń komórkowych, Badoo jest na pierwszym lub drugim miejscu, jeśli chodzi o dochód brutto portali społecznościowych w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, Francja i Brazylia.
W przypadku wielu portali społecznościowych, które osiągają zyski z reklam (takich jak na przykład Facebook czy Twitter), widać znaczącą różnicę w dochodach osiąganych dzięki użytkownikom telefonów komórkowych oraz komputerów. Na Badoo nie ma żadnych reklam, a model freemium, w przypadku którego użytkownicy płacą tylko za funkcje premium, przynosi taki sam dochód, bez względu na to, czy użytkownik korzysta z telefonu czy z komputera.
Nowi przyjaciele na wyciągnięcie ręki
Najbardziej popularnym narzędziem Badoo jest wykorzystująca geolokalizacę gra „Chybił-Trafił”, którą wprowadzono w 2007 roku. Pozwala ona znaleźć przyjaciół w najbliższej okolicy, dzięki informacji o użytkowniku, jego zainteresowaniach, a także zdjęciu. Jeśli dwóch użytkowników „polubi” nawzajem swoje profile, powstaje dopasowanie. Dzięki niemu unika się otrzymywania wiadomości od osób, których nie lubimy. Chroni ono także użytkowników przed poczuciem odrzucenia, którego można doświadczyć w barze czy na tradycyjnym portalu społecznościowym lub randkowym.
Każdego dnia użytkownicy odwiedzają łącznie 563 miliony profili i decydują się na prawie 10 milionów dopasowań. To znacząco wyższy wynik niż w przypadku innych serwisów tego typu. Inną popularną funkcją Badoo jest opcja „Ludzie w okolicy”, dzięki której można oglądać profile osób wyszukanych po zastosowaniu filtrów takich jak: miejsce zamieszkania czy wiek. Znalezienie nowych przyjaciół, wysłanie im wiadomości, podarowanie wirtualnego prezentu czy rozpoczęcie rozmowy jest więc znacznie ułatwione.
Polskie fakty związane z Badoo
Fakt |
Miasto |
Polskie miasto z największą liczbą użytkowników |
Warszawa |
Polskie miasto z największym odsetkiem użytkowników korzystających z portalu za pośrednictwem telefonu komórkowego |
Szczecin: 18% powyżej średniej krajowej |
Polskie miasto z najmniejszym odsetkiem użytkowników korzystających z portalu za pośrednictwem telefonu komórkowego |
Gdańsk: 17% poniżej średniej krajowej |
Polskie miasto z najbardziej wybrednymi kobietami, gra Chybił-Trafił |
Warszawa: 11% powyżej średniej krajowej |
Badoo rośnie wirusowo
Badoo powstało w listopadzie 2006 roku. Najpierw pojawiło się w Hiszpanii w roku 2007, a następnie we Włoszech, Francji, Brazylii i innych krajach. Jego popularność rosła w sposób naturalny, dzięki marketingowi szeptanemu serwis docierał do kolejnych krajów i na nowe kontynenty. Dziś z Badoo korzystać można w 44 językach i w 191 krajach. W niektórych państwach na południu Europy i w Ameryce Południowej Badoo stanowi drugi pod względem wielkości portal społecznościowy, ustępując miejsca tylko Facebookowi.
Sposób, w jaki poszczególne nacje korzystają z Badoo, świetnie oddaje ich lokalne kultury. Dzięki tej aplikacji w łatwy i niezobowiązujący sposób, podobnie jak w realnym życiu, można poznać różnego rodzaju ludzi. Część z nich może okazać się dobrymi przyjaciółmi, a niektóre znajomości mogą przerodzić się w coś szczególnego.
Światowe fakty związane z Badoo
Fakt |
Państwo |
Kraj z największą liczbą użytkowników |
Brazylia |
Kraj z największym odsetkiem użytkowników korzystających z portalu za pośrednictwem telefonu komórkowego |
Stany Zjednoczone: 84% |
Kraj z największą liczbą kobiet chętnych do flirtu, gra Chybił-Trafił |
Norwegia: 234% powyżej średniej |
Kraj z najbardziej wybrednymi mężczyznami, gra Chybił-Trafił |
Kanada: 23% powyżej średniej |
----
Informacje dla dziennikarzy
O Badoo
Zabawa z Badoo polega na znajdywaniu nowych znajomych w okolicy, spotykaniu się z nimi i czatowaniu. Jako portal społecznościowy typu freemium oferuje wiele darmowych usług oraz dodatkowe płatne funkcje, dzięki którym można poznać jeszcze więcej osób.
Badoo powstało w 2006 roku, a obecnie jest jednym z wiodących portali społecznościowych w Europie i Ameryce Południowej. Ma 200 milionów użytkowników i ponad 100 000 rejestracji dziennie. Za pośrednictwem Badoo można znaleźć nowych przyjaciół w 191 krajach i rozmawiać z nimi w 44 językach. Badoo zatrudnia 250 osób, jego główna siedziba znajduje się w Londynie, a biura regionalne mieszczą się w Moskwie i San Francisco.
Więcej informacji znajduje się na stronie www.badoo.com.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/badoo-ma-juz-200-milionow-uzytkownikow